Соціально-психологічна служба школи

 

Соціально- психологічна служба ліцею працює згідно Положення Психологічної Служби Системи Освіти України. Її роботу забезпечує практичний психолог – Раїса Хомич та соціальний педагог – Вікторія Семенюк .

19 вересня 2023 року в Берездівському  ліцеї відбулося засідання команди психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами під проводом

фахівця- консультанта Ганнопільського ІРЦ Стасюк В.М. . На порядку денному обговорювались такі питання:

1. Про нормативно-правові акти, які регулюють питання інклюзивної освіти в Україні.

2. Про схвалення Положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами.

3. Про розподіл обов’язків між членами команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами та затвердження плану роботи на 2023/2024 навчальний рік.

4. Про обговорення та схвалення індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами на 2023/2024 навчальний рік.

   В роботі засідання взяли участь директор ліцею М. Матусець, заступник директора з навчальної роботи Г. Гнесь., практичний психолог Р.Хомич, соціальний педагог  В.Семенюк, медична сестра А.Андрушко, вчитель-логопед О.Дячук, вчитель-реабілітолог О.Хоміч, асистенти вчителів та батьки.

  Фахівці надали методичні рекомендації щодо складання індивідуальної програми розвитку, корекційно-розвиткових програм та їх обліку.

Крім того, обговорювалися важливі питання адаптації та модифікації освітньої програми та корекції розвитку.

Для навчання учнів з особливими освітніми потребами працюють одразу кілька фахівців і координація їхньої роботи важлива для досягнення позитивного результату.

Саме завдяки подібним засіданням і практичним навчанням створюються кращі умови для навчання наших дітей.


 Психологічна служба в своїй діяльності керується Конституцією України, Декларацією прав людини, Конвенцією про права дитини, Законом України «Про освіту», чинним законодавством України. Співпрацює з органами охорони здоров’я, соціального захисту, сім'ї та молоді, внутрішніх справ іншими зацікавленими організаціями та відомствами.

Працівники соціально-психологічної служби ліцею:

- керуються етичним кодексом психолога;

- дотримуються педагогічної етики, поважають гідність учнів, педагогічних працівників, батьків, захищають їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;

- будують свою діяльність на основі доброзичливості, довіри у тісному співробітництві з усіма учасниками педагогічного процесу;

- пропагують здоровий спосіб життя, підвищують рівень психологічних знань педагогічних працівників і батьків або осіб, які їх замінюють;

- зберігають професійну таємницю, не поширюють відомості, отримані в процесі діагностики або корекційної роботи, якщо це може завдати шкоди учню, педагогічному працівнику, батькам чи їх оточенню;

- постійно підвищують свій професійний рівень;

 

- знають програмно-методичні матеріали і документи щодо обсягу, рівня знань, розвитку учнів, педагогічних працівників, батьків, вимоги державних стандартів до забезпечення навчально-виховного процесу, основні напрями і перспективи розвитку освіти, психолого-педагогічної науки.

ЗАВДАННЯ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ

 

  • Визначення напрямів та необхідних умов індивідуального розвитку суб’єктів освітнього  процесу і всього закладу в цілому;

  • Робота над реалізацією принципів гуманістичного навчання, особистісно-орієнтованої освіти, допомога учням в адаптації під час переходу з однієї вікової групи в іншу;

  • Забезпечення адекватного рівня психологічної компетентності всіх учасників освітнього процесу;

  • Проведення  виховних годин для учнів, тренінгових, ігрових занять, виступів на батьківських зборах, організація роботи постійно-діючого консультативного пункту для батьків;

  • З метою покращення роботи з девіантними підлітками працювати з вчителями з вивчення цієї проблеми, організувати індивідуальну роботу з учнями “групи ризику”;

  • Формування у підлітків потреби в самопізнанні та самореалізації;

  • Проведення профорієнтаційної роботи серед учнів і батьків 9 – 11 класів;

  • Проведення роботи з обдарованими учнями та їх батьками;

  • Засобами самоосвіти підвищувати свій професійний рівень, приймати активну участь у роботі  методичного об’єднання ТГ, семінарах, практикумах для вчителів.

 

Принципи соціально-психологічної служби:

  • Принцип науковості – здійснення діяльності на основі досягнень сучасної психології з використанням валідних діагностичних методик, що пройшли апробацію на території України та містять вікові тестові норми;

  • Принцип гуманізації навчально-виховного процесу – пріоритету інтересів особистості дитини;

  • Принцип сенситивності – урахування вікової періодизації в розвитку певних видів психічної діяльності;

  • Принцип індивідуального підходу – урахування індивідуальних темпів та напрямів розвитку особистості дитини;

  • Принцип системності – розгляд явищ у системі навчально-виховного процесу та сукупності взаємодії суб’єктів педагогічного процесу.

 

Завдяки роботі психолога та соціального педагога

в школі створено:

  • сприятливий психологічний клімат, де комфортно себе відчувають всі учасники освітнього  процесу;

  • створені умови для всебічного особистісного розвитку дітей, їхнього повноцінного психічного здоров’я.

https://rada.info/upload/users_files/26242798/933abf5ee430c84362d2fe8dfd911200.jpg

 

Основні напрями діяльності психолога в школі:

 

  • Просвіта

– формування у учнів, вихованців та їхніх батьків (законних представників), у педагогічних працівників і керівників освітніх установ потреби в психологічних знаннях, бажання використовувати їх в інтересах власного розвитку. Створення умов для повноцінного особистісного розвитку і самовизначення учнів, вихованців на кожному віковому етапі, а також у своєчасному попередженні можливих порушень у становленні особистості і розвитку інтелекту;

 

  • Профілактика

– попередження виникнення явищ дезадаптації учнів, вихованців в освітніх установах, розробка конкретних рекомендацій педагогічним працівникам, батькам (законним представникам) з надання за допомоги в питаннях виховання, навчання і розвитку;

 

  • Діагностика

– поглиблене психолого-педагогічне вивчення учнів, вихованців протягом усього періоду навчання, визначення індивідуальних особливостей і схильностей особистості, її потенційних можливостей у процесі навчання і виховання, у професійному самовизначенні, а також виявлення причин і механізмів порушень у навчанні, розвитку, соціальної адаптації.

 

  • Корекція

– активний вплив на процес формування особистості в дитячому віці і збереження її індивідуальності, здійснюване на основі спільної діяльності педагогів – психологів, дефектологів, логопедів, лікарів, соціальних педагогів та інших фахівців. Ця робота включає в себе елементи гри і рисункові методи (в залежності від віку дитини). Проведення позакласних заходів (класна година, година психолога) також входять до компетенції психолога.

 

  • Консультація

– надання допомоги учням, вихованцям, їх батькам (законним представникам), педагогічним працівникам та іншим учасникам освітнього процесу в питаннях розвитку, виховання і навчання за допомогою психологічного консультування. Складання психолого-педагогічної характеристики дитини, яка розкриває розвиток всіх сфер і психічних процесів, здоров’я.